Koľko ľudí aj naozaj kúpi tvoj produkt, po prvom ráze čo ho uvidí?

  • Len 3% publika plánuje nakupovať práve v tomto momente.
  • 20% – si je vedomá problému (čo znamená, že vedia, že potrebujú pomoc), ale zatiaľ aktívne nehľadajú riešenie ich problému.
  • 17% – je vo fáze zbierania informácií
  • až 60% – si nie je vedomá problému

Tu je dôvod, prečo Váš biznis potrebuje tzv.„Social proof“.

Je všeobecne známe, že ľudia túžia zapadnúť do davu, čo ovplyvňuje naše životy v najrôznejších smeroch – vrátane toho, ako sa správame počas nakupovania a aké produkty či predajcov uprednostňujeme.

Spýtajte sa samého seba – kúpil ste si niekedy produkt na základe odporúčania od niekoho iného? Ľudia odporúčajúci produkty s reálnymi reakciami fungujú skvelo.

Sú tak presvedčiví, pretože sú autentickí – čo v dnešnej dobe nebýva bežné.

Takže poďme sa pozrieť bližšie a ukážme si dôvody, prečo pre Váš biznis potrebuje „Social proof“ – dôkaz alebo odporúčanie od niekoho spoločnosťou uznávaného – a ako začať s jeho budovaním už dnes.

Princípy Social proof:

Zoberte si príklad z reálneho života – Ak prídete do nového mesta a hľadáte vhodné miesto kde sa najesť, pravdepodobne si vyberiete rušnú reštauráciu plnú šťastných ľudí, radšej ako by si zvoliť prázdny podnik bez náznaku, že v ňom robili dobré jedlo.

Ak by som bol viac špecifický, tu sú 4 princípy, ktoré dokážu ovplyvniť naše správanie:

  • Neistota: Zneistenie rozhodnutia ostatných ľudí tým, že sa v danej situácii správate neisto.
  • Podobnosť: Keď zažívate niečo s veľkou skupinou ľudí po prvý krát, zvyčajne nasledujete reakcie tých, ktorých považujete za podobných k sebe.
  • Odbornosť: Ľudia s väčšími znalosťami o situácii môžu viesť reakcie ostatných. Študenti zvyčajne vzhliadajú k učiteľom, ako majú v istých podmienkach reagovať.
  • Číslo: Keď skupina ľudí zažíva niečo neisté spolu, rozhodnutia väčšiny sa považujú za tie správne.

Aplikovanie príncípov, aby pomohli Vášmu obchodu rásť

  1. Využite pozitívne recenzie. Podľa Business.com, 77% všetkých online zákazníkov si predtým, než niečo kúpia, čítajú recenzie ostatných. Je teda jasné, že pokiaľ chceš dobre využiť Social proof, budeš potrebovať recenzie.
  2. Použite osvedčenia a certifikáty, rôzne značky platobných brán (Visa, PayPal) alebo známe publikácie (napr. As seen in „Magazines“) na webe. Podobne ako recenzie, aj certifikáty pomáhajú budovať dobrý Social proof pre Vašu značku.
  3. Brand ambassador

Výskum od Shopify ukázal, že 90% užívateľov, že pozitívne recenzie ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia.

Ambasádor značky je niekto, s veľkým počtom sledovateľov (napríklad Instagramový influencer), ktorý dokáže tvoj produkt aj značku priblížiť zákazníkom ľudským spôsobom. Vie rozšíriť povedomie o produktoch na sociálnych sieťach a ich vlastných stránkach, aby vybudovali dôveru medzi Vašou značkou a ich sledovateľmi.

Povedomie o značke doprevádzané dobrým Social proof už pomohlo mnohým biznisom vystreliť do výšin. Tak skúste spolupracovať s relevantnými influencermi a uvidíte, ako môžu pomôcť Vašej značke rásť.