Koľko ľudí aj naozaj kúpi tvoj produkt, po prvom ráze čo ho uvidí?
- Len 3% publika plánuje nakupovať práve v tomto momente.
- 20% – si je vedomá problému (čo znamená, že vedia, že potrebujú pomoc), ale zatiaľ aktívne nehľadajú riešenie ich problému.
- 17% – je vo fáze zbierania informácií
- až 60% – si nie je vedomá problému
Tu je dôvod, prečo Váš biznis potrebuje tzv.„Social proof“.
Je všeobecne známe, že ľudia túžia zapadnúť do davu, čo ovplyvňuje naše životy v najrôznejších smeroch – vrátane toho, ako sa správame počas nakupovania a aké produkty či predajcov uprednostňujeme.
Spýtajte sa samého seba – kúpil ste si niekedy produkt na základe odporúčania od niekoho iného? Ľudia odporúčajúci produkty s reálnymi reakciami fungujú skvelo.
Sú tak presvedčiví, pretože sú autentickí – čo v dnešnej dobe nebýva bežné.
Takže poďme sa pozrieť bližšie a ukážme si dôvody, prečo pre Váš biznis potrebuje „Social proof“ – dôkaz alebo odporúčanie od niekoho spoločnosťou uznávaného – a ako začať s jeho budovaním už dnes.
Princípy Social proof:
Zoberte si príklad z reálneho života – Ak prídete do nového mesta a hľadáte vhodné miesto kde sa najesť, pravdepodobne si vyberiete rušnú reštauráciu plnú šťastných ľudí, radšej ako by si zvoliť prázdny podnik bez náznaku, že v ňom robili dobré jedlo.
Ak by som bol viac špecifický, tu sú 4 princípy, ktoré dokážu ovplyvniť naše správanie:
- Neistota: Zneistenie rozhodnutia ostatných ľudí tým, že sa v danej situácii správate neisto.
- Podobnosť: Keď zažívate niečo s veľkou skupinou ľudí po prvý krát, zvyčajne nasledujete reakcie tých, ktorých považujete za podobných k sebe.
- Odbornosť: Ľudia s väčšími znalosťami o situácii môžu viesť reakcie ostatných. Študenti zvyčajne vzhliadajú k učiteľom, ako majú v istých podmienkach reagovať.
- Číslo: Keď skupina ľudí zažíva niečo neisté spolu, rozhodnutia väčšiny sa považujú za tie správne.
Aplikovanie príncípov, aby pomohli Vášmu obchodu rásť
- Využite pozitívne recenzie. Podľa Business.com, 77% všetkých online zákazníkov si predtým, než niečo kúpia, čítajú recenzie ostatných. Je teda jasné, že pokiaľ chceš dobre využiť Social proof, budeš potrebovať recenzie.
- Použite osvedčenia a certifikáty, rôzne značky platobných brán (Visa, PayPal) alebo známe publikácie (napr. As seen in „Magazines“) na webe. Podobne ako recenzie, aj certifikáty pomáhajú budovať dobrý Social proof pre Vašu značku.
- Brand ambassador
Výskum od Shopify ukázal, že 90% užívateľov, že pozitívne recenzie ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia.
Ambasádor značky je niekto, s veľkým počtom sledovateľov (napríklad Instagramový influencer), ktorý dokáže tvoj produkt aj značku priblížiť zákazníkom ľudským spôsobom. Vie rozšíriť povedomie o produktoch na sociálnych sieťach a ich vlastných stránkach, aby vybudovali dôveru medzi Vašou značkou a ich sledovateľmi.
Povedomie o značke doprevádzané dobrým Social proof už pomohlo mnohým biznisom vystreliť do výšin. Tak skúste spolupracovať s relevantnými influencermi a uvidíte, ako môžu pomôcť Vašej značke rásť.